maandag 28 mei 2012

Gastcollege Rabobank - Financieren



Ruud van Rijt
Afgelopen maandag kregen wij een gastcollege van Tony van Driel en Martin van Eyk. Zij werken allebei bij de Rabobank als managers. Martin van Eyk is Accountmanager en Tony van Driel is Teammanager. Allereerst vertelden ze wat over de Rabobank zelf, onder andere door middel van een filmpje. Daarna gingen ze verder in op de link tussen innoveren en financieren. De verschillende soorten kosten kwamen aan bod die bij innovatie komen kijken.
Daarnaast werd er verder ingegaan op het financieren bij de bank. Er werd ingegaan op de bereidheid van banken om te investeren in een bedrijf/ idee. Ze vertelden hierbij ook in hoeverre een bank investeert in bedrijven.
Ik vond de presentatie die werd gegeven erg interessant. Er was niet veel inhoud, maar de inhoud die ze hadden werkten ze goed uit. Alles was duidelijk in praktijkvoorbeelden. De twee heren betrokken het publiek goed bij de presentatie. Dit zorgde voor een kleine discussie.

Chalana Smissaert
Op 21 mei 2012 kregen we gastcollege van Tony van Driel  (teammanager virtueel service center) en Martin van Eyk (account begeleiding bijzondere financieringen manager) van de Rabobank.Deze twee heren gingen vertellen over verschillende soorten innovaties en hoe deze gefinancierd kunnen worden. Ik heb van dit gastcollege geleerd dat je kunt innoveren in verschillen dingen. Je kunt innoveren in product, proces, markt, personeel, dienstverlening en in ideeën. Je investeert in tijd, middelen, kennis, ervaring en natuurlijk in geld. Door deze opsomming werd het me helder dat je overal in kan innoveren. Ik had altijd voor oog dat innovatie vooral gericht was op technologische en milieubewuste ontwikkelingen. Ik was er niet van bewust dat je ook kan innoveren in het personeel. Ik zag het eerder als veranderingen van processen in het personeel.De tips die Tony en Martin meegaven voor de financiering waren interessant. De tip was dat op een balans bij de kwaliteit van het vermogen het percentage niet alles zegt. Je zult altijd moeten kijken naar wat er onder zit.

Vince Rooderkerken
We hebben deze week een gastcollege mogen bijwonen van de heer van Driel en de heer van Eyk. Beide heren zijn actief als manager bij de Rabobank.
Het thema van dit college was financieren. Dit sluit aan bij het thema van de lessen die we deze periode volgen bij het vak bedrijfseconomie.
Er werden constant praktijkvoorbeelden naar voren gehaald. Wanneer krijgt iemand nou wél en financiering en wanneer niet? Dit blijkt in de praktijk een hele kwestie.
Ik moet helaas stellen dat dit het gastcollege was dat me het minst intereseerde deze periode.
Zelf had ik meer gehoopt op een verdieping van de stof.  Ietwat meer inhoud had mijn aandacht er beter bij gehouden!

1 opmerking:

  1. ik ben rijk geworden met deze geprogrammeerde gehackte pinautomaat
    Nadat ik klaar was met studeren, was er geen werk, dus besloot ik een klein bedrijf te beginnen, maar het geld was niet genoeg, ik sloot het bedrijf, het werd erg moeilijk voor mij, ik was het enige kind van mijn ouders en mijn ouders. Ze zijn allebei oud, ze geloven in mijn dagelijkse voeding, op een dag zag ik tijdens het surfen op internet een bericht over hoe deze NIEUWE VERVANGEN ONTVANGEN ATM-KAART een geldautomaat kan hacken en een groot bedrag kan opnemen, dus nam ik contact op met het bedrijf via uw e-mail. Tot mijn grootste verbazing ontving ik de kaart een paar dagen nadat ik een kleine vergoeding voor de kaart had betaald. Deze blanco ATM-kaart is een geweldig en prachtig product. Ik zou nooit geloven dat al deze dingen die ik vandaag heb kunnen worden verworven met deze grote vreugde in mijn hart, daarom breng ik het goede nieuws over ... Het leven is positief en geduldig zijn, in de overtuiging dat grote dingen mogelijk zijn en kan gebeuren in seconden. .. BRAIN HACKERS TECH WORLD heeft mijn leven veranderd ... Godzijdank kun je een e-mail sturen naar VIA (brainhackers@aol.com)

    BeantwoordenVerwijderen